Flere gæster til de små overnatningssteder i Stevns
Ifølge VisitSydsjælland-Møn bliver 70 % af beslutningerne om, hvilket sted man skal besøge, truffet på overnatningsstedets hjemmeside og øvrige digitale tilstedeværelse. De store overnatningssteder i Stevns har en god online tilstedeværelse, men mange af de mindre steder er meget usynlige.
Derfor ønsker Stevns Erhvervsråd at uddanne ejerne af mindre overnatningssteder til at prioritere og varetage en professionel hjemmeside. På den måde kan de mindre overnatningssteder blive mere attraktive for besøgende, og de kan tiltrække flere turister, der bliver i flere dage.
Formålet med projektet er også at styrke samarbejdet mellem de forskellige overnatningssteder i Stevns Kommune – og derved også bidrage til en stevnsk identitet hos overnatningsstederne i tilknytning til Stevns Klint som UNESCO Verdensarv og partnerskabsprogrammet til Stevns Klint.
Projektet foregår i samarbejde med repræsentanter fra Stevns Kommune, VisitSydsjælland-Møn, Østsjællands Museum, Stevns Turistforening, Verdensarv Stevns og Stevns Erhvervsråd.
Foto: VISM, SydkystDanmark
Ansøger |
Stevns Erhvervsråd |
Samlet budget for projektet |
250.000 kr |
Midler fra Udvikling Stevns |
125.000 kr. |
Titel |
Flere gæster til de små overnatningssteder i Stevns |
Kontaktperson |
Thomas Christensen |
Ansøgt beløb |
125.000 kr. |
Tilsagn fra Udvikling Stevns |
2. april 2019 |
Tilsagnsbeløb fra Udvikling Stevns |
125.000 kr. |
Hovedmålsætning |
Mål A: At fremme job og vækstskabende erhvervsudvikling via tilskud til etablering og udvikling af små og mikrovirksomheder og øget erhvervssamarbejde. |
Udvikling Stevns Udviklingsstrategi |
Mål 1: Øge antallet af private arbejdspladser, herunder Stevns’ attraktivitet som Mål 2: Øge antallet af turister, der besøger Stevns, således at den turistmæssige omsætning |
Start dato |
1. april 2019 |
Slut dato |
31. marts 2021 |